Loire 2016
Kerékpározás a Loire folyó völgyében
 Biciklitúra Franciaországban
10 nap, 13 kastély, 300 kilométer

2016. július 16. szombat

Indulás budapestről a déli órákban. Utazás.

2016. július 17. vasárnap

A reggeli órákban megérkezünk Párizsba. Kerékpárjaink nyergében nekivágunk a város felfedezésének. A körülbelül 20 kilométeres biciklizésünk során megnézzük kívülről a Louvre Múzeumot és a Királyi Palotát, tovább kerekezünk a Notre-Dame katedrálishoz. Ezt követően az Eiffel-toronyhoz, majd az Invalidusok templomához tekerünk. Innen átgurulunk a Diadalívhez. Ez után szépen lassan visszakerékpározunk, végig a Champs-Élysées-n a parkolóhoz. Itt fölpakoljuk a bicikliket az utánfutóra és elindulunk a Loire partján fekvő Chécybe, a kempingbe, ahol az éjszakát töltjük.

2016. július 18. hétfő

Az első állomásunk Orleans. Itt megnézzük a város nevezetességeit (a katedrálist, a Hotel Groslot palotát, ami a városba látogató királyok lakhelye volt, és a város főterét, melynek közepén áll az orléans-i szűz szobra), majd folytatjuk a tekerést egészen az első kastélyunkig (Chateau de Meung-sur-Loire). A kastély magánkastély, csak ritkán fogad látogatót, de a kertje megtekinthető bármikor, és érdemes a körülvevő bájos kisvárost is megtekinteni. Pihenünk egy kicsit a városban, vagy a folyóparton, aztán tovább indulunk. Szállásunk Beaugency kempingjében lesz. Beaugencyben a Cézár torony, a Tour St. Fairment és a Dunois kastély a főbb látnivaló, valamint közvetlenül táborhelyünk mellett a 440 méter hosszú Loire híd.

Táv: 42 kilométer

2016. július 19. kedd

Ma Blois-ig kerékpározunk, útközben megnézzük  második kastélyunkat (Chateau de Chambord). A monumentális építmény, melyet 27 évig építettek és akkora, hogy sohasem tudták befűteni, ezért igazán sosem laktak benne huzamosabb ideig. Építészetileg ritka, számtalan tornyával és dupla csavart lépcsőházával, melynek tervezésében állítólag maga Leonardo is közreműködött. Majd az éjszakát Vineuil kempingjében töltjük.

Táv: 51 kilométer

2016. július 20. szerda

Ezen a napon reggel Blois-ban megnézzük harmadik kastélyunkat (Chateau de Blois) majd még délelőtt meglátogatjuk negyedik kastélyunkat (Chateau de Chamount). Dél körül tovább indulunk, hogy még időben érkezzünk meg Amboise-ba, ahol előszőr megnézzük ötödik kastélyunkat (Chateau de Amboise) melynek kápolnájában van eltemetve Leonardo da Vinci.

A kastély közelében lévő kempingben töltjük az éjszakát.

Táv: 48 kilométer

2016. július 21. csütörtök

Ezen a napon indulás után megnézzük a hatodik kastélyunkat (Chateau de Clos Lucé), ahol Leonardo da Vinci utolsó éveiben élt. Ezt követően  kicsit eltérve a Loire-tól, először a mini kastélyparkot látogatjuk meg, ahol a Loire menti kastélyok kicsinyített másai találhatóak, majd a hetedik kastélyunkat (Chateau de Chennonceau). A vízre épített hídként, sőt a II. világháborúban demarkációs vonal átjáró pontjaként is szolgáló káprázatos reneszánsz kastély, melyet hat hölgy kastélyaként is szoktak emlegetni. Szállásunk Montlouis kempingjében lesz.

Táv: 42 kilométer

2016. július 22. péntek

Szinte az egész délelőttöt Toursban töltjük. Fantasztikus belvárosában szinte süt a történelem, megnézzük a St. Gatien katedrálist, amely nemcsak a lángoló gótika remekműve, hanem egy kicsit a magyar történelemnek is része. Szent Márton savariai (Szombathely) római katona volt, aki miután istent akarta szolgálni később Toursban a püspökségig vitte, akarata ellenére, de mint tudjuk a libák gágogása elárulta, így nem bújhatott ki e megtiszteltetés elől. Ma ő Franciaország védőszentje. Langeais-ig még megnézzük nyolcadik kastélyunkat (Chateau de Villandry). A kastély nem kiemelkedő a Loire menti kastélyok közül csupán a kertje, amely káprázatos. Külön a kert is látogatható. Langeais-ba vár ránk kilencedik kastélyunk (Chateau de Langeais), és az éjszakát is itt egy kempingben töltjük.

Táv: 43 kilométer

2016. július 23. szombat

Ezen a napon is egy kicsit eltávolodunk a Loire folyótól, néhány kilométert teszünk meg és elérjük a tizedik kastélyunkat (Chateau de Azay-le-Rideau) is. A kastély megtekintése után visszakerekezünk a Loire-hoz és a folyóparton haladva érjük el a tizenegyedik kastélyunkat (Chateau de Ussé), ahol Csipkerózsika meséje megszületett. Bizonyított tény, hogy Perraultot, a francia írót itt ez a mesekastély ihlette a történet első megírására. A kastély belülről is igen látványos, és bár magánkézben van, látogatható, és a híres toronyban panoptikumként elevenedik meg a történet. Ezt követően még vár ránk közel másfél óra biciklizés, hogy elérjük Chinon városában a tizenkettedik kastélyunkat (Forteresse Royale de Chinon). Az éjszakát az erőddel szemben lévő kempingben töltjük.

Táv: 44 kilométer

2016. július 24. vasárnap

Délelőtti tekerésünk során megnézzük a tizenharmadik kastélyunkat (Chateau de Montsoreau). A kastély megnézése után tovább gurulunk a piactérre és mögöttünk hagyva a 7 nap tekeréssel megtett 300 kilométert, a Loire partján fejeződik be csodálatos kerékpártúránk. Ezt követően felpakoljuk a kerékpárokat az utánfutóra és elindulunk haza.

Táv: 20 kilométer

2016. július 25. hétfő

Utazás. Érkezés Budapestre a délutáni órákban.